Onderzoek wijst op gebrek aan social mediastrategie bij Belgische communicatieverantwoordelijken

Geplaatst op april 28, 2011

2


Voor de vierde keer al heeft Leads United intensief gewerkt aan een diepgaand social mediaonderzoek. Concreet hebben wij zeventig Belgische communicatiemanagers en marketingverantwoordelijken telefonisch bevraagd over het professionele gebruik van social media binnen hun bedrijf.

Vandaag stellen we de resultaten van ons onderzoek voor. Dit zijn de belangrijkste conclusies op een rij:

  • Drie op vier organisaties heeft nog geen social mediabeleid 
  • Externe communicatie via social media piekt, interne communicatie en crisiscommunicatie blijven achter 
  • Eén op drie communicatieverantwoordelijken negeert kritiek via social media 
  • 26% van de communicatieprofessionals meet de ROI van social media 
  • 13% van de communicatieprofessionals heeft nog geen toegang tot social media

Feedback is welkom op Twitter via #LUsm11. Alle grafieken vind je hier en het volledige rapport is beschikbaar op aanvraag (mail hello@leadsunited.com of contacteer @leadsunited).

Op 5 mei organiseert Leads United het Social Media Catch up kennisforum. De resultaten van het onderzoek worden er onder de loep genomen en drie gastsprekers lichten B2B- en B2C-cases op vlak van social media toe. Communicatieverantwoordelijken zijn van harte welkom. Registreren kan via http://lusmcunl.eventbrite.com/.

About these ads