Blogging en RSS-seminarie lokt 40 Belgische PR professionals

Posted on november 22, 2006

6


Vandaag was het dan zover : Philippe Borremans heeft zo’n 40 PR professionals (NL + FR) ingewijd in de mogelijkheden van de blogosfeer. Deze mensen waren ingegaan op de gezamenlijke uitnodiging van het BPRC en het BGPRA. Er was heel wat ‘jong’ volk aanwezig, maar ook enkele ‘oudere’ professionals, die allen zeer geïnteresseerd waren in deze workshop. De interactie met het publiek zat goed. Er kwamen dan ook vele vragen voor Philippe.

Het plan was dat ik de deelnemers tijdens de middagpauze zou demonstreren dat het mogelijk is om een blog op te zetten in vijf minuten of minder. Het is uiteindelijk in zes minuten gelukt. Ik had een probleempje om in te loggen bij WordPress, en heb moeten overschakelen naar Blogsource… Jammer, vooral omdat ik mijn record voor het opzetten van een blog de avond voordien op drie minuten had scherpgezet bij mij thuis.

Siemens

Uit de evaluatie bleek duidelijk dat de meeste mensen het heel leerrijk vonden, maar dat de locatie toch wel iets centraler had mogen zijn. Ik vermoed dat dit vooral een opmerking was van mensen die, zoals ik, boven Brussel wonen. Toch een dikke merci aan Siemens voor de locatie.

Philippe heeft zelf een verslagje, aangevuld met enkele foto’s. Een pint/cola/koffie voor de eerste die mij vindt en die traktatie hieronder kan claimen.

