VolksWagen Vorst – ook online drukbesproken

Posted on november 30, 2006

0


Op 16 november kregen legden de werknemers van de Volkswagenfabriek in Vorst het werk neer. De directie had de bonden bij elkaar geroepen voor een speciale ondernemingsraad op 21 november. Omwille van de Wet Renault was er tussen 16/11 en 21/11 een hele hoop onzekerheid voor de werknemers van Vorst en diens toeleveranciers.

VW in VorstEr was dus een gat in de communicatie van Volkswagen. Een vacuüm, waarin roddels, geruchten en wilde verhalen welig kunnen tieren. Nu, een dikke week later, is er duidelijkheid. Even tijd dus om te checken wat er online over Volkswagen Vorst geschreven is.

Een klein onderzoekje leerde me volgende cijfers :

  • Volkswagen + Vorst levert 241 resultaten op in Technorati, waarvan 193 op Nederlandstalige blogs
  • Volkswagen + Forest levert 1605 resultaten op in Technorati, waarvan 115 op Franstalige blogs
  • Dominiek is de eerste blogger over het onderwerp en komt op pagina 3 van Google, na de nieuwssites.

Volg hier de evolutie van de keywords Volkswagen en Vorst/Forest voor de laatste 30 dagen:

NL blogs :Technorati Chart

FR blogs :Technorati Chart

Ik ben ook op zoek gegaan naar bloggende werknemers van bij Volkwagen in Vorst.

Voorlopig heb ik alleen Tilly, die door De Standaard uitgenodigd is om op een platform van hen te bloggen. Haar laatste post dateert al weer van 24/11. Wat hier raar is, is dat er rond de tekst telkens aanhalingstekens staan, alsof het gaat om een interview dat uitgetypt is geweest door iemand van bij De Standaard. Haar posts lokten verschillende comments uit, maar helaas niet allemaal even positief.

Ik had gehoopt meer bloggende werknemers van bij VW Vorst te vinden…, maar ze hebben zich goed verstopt. Hebben jullie er nog?

PS: heb snel de website van Volkswagen gechecked voor officieel nieuws, maar daar is niets te vinden. En in plaats van de eNewsletter krijg ik een foutmelding. Zonde, want de info die ik voor de rest online vond, was niet bepaald bemoedigend voor het PR bureau van Volkswagen… Een beetje meer aandacht voor wat er online leeft, zou niet misstaan. Immers, het is niet dat er maar één VW blogger is, dat er voor de rest niet over gesproken wordt.

Advertenties