CIPR heeft ‘social media guidelines’ gepubliceerd

Posted on maart 9, 2007

1


CIPR logoHet Britse Chartered Intitute for Public Relations (CIPR) lanceerde op 22 februari j.l. zijn ‘Social Media Guidelines‘. De tekst is in november ter discutie voorgelegd aan de Britse PR-gemeenschap. Eind januari werd de discutie afgesloten en deze ‘finale’ tekst afgewerkt.

De tekst geeft een diepgaande intro in social media en enkele duidelijke richtlijnen vanuit het standpunt van werkgevers, van werknemers en van story-pitching-machines. ‘Emerging issues‘ worden erkent, en daarmee geven de auteurs van de tekst aan dat deze guidelines een levend document zijn.

Persoonlijke noot: er moet dus vast wel een manier zijn om feedback te blijven geven op dit document. Al is op het eerste zicht niet duidelijk hoe… De site van het CIPR zelf is dan ook nogal sterk Web 1.0.

Eén conclusie kwam bij het leven van de tekst duidelijk bij me naar voor : een groot deel van de inhoud van deze tekst lijkt me terug te vallen op gezond boerenverstand! Toch lijkt het me goed dat deze guidelines uitgeschreven geweest zijn. Zo weet iedereen waar de grenzen van het fatsoen liggen, en waaraan zich te houden…

Niet dan?

Advertenties