EuroBlog 2007 resulaten zijn er

Posted on maart 14, 2007

1


EuroBlog is een survey die in heel Europa is uitgevoerd, en peilt naar de impact van social media op Public Relations in Europa. De studie ging november 2006 van start, en vond reeds voor de tweede keer plaats.

Ik heb alvast even door de resultaten gelopen en hierbij, speciaal voor jullie, de opvallendste headlines:

  • het aantal bloglezers is verdubbeld t.o.v. vorige studie
  • het aantal bloggers is verdubbeld t.o.v. vorige studie
  • vervijfvoudiging van commenters t.o.v. vorige studie
  • gebrek aan juiste kennis bij personeel verhinderd een optimaal gebruik van social software
  • blogs worden gebruikt voor
    • issue tracking
    • snelle reacties bij crisis
    • persoonlijke communicatie
    • feedback

Als je gaat kijken naar de volledige resultaten, hou dan in het achterhoofd dat de enquete online afgenomen is. Volgens mij geeft dat een vertekend beeld in de absolute cijfers. Het leuke is echter dat er ook vergeleken wordt met de cijfers van vorig jaar, zodat je de evolutie kan zien… 

Voor de nieuwsgierigen: hier vind je het Engelse persbericht, hier de key results.

Advertenties