Debat over blogging : last call

Posted on april 16, 2007

4


Nu donderdag 19 april organiseert Leads United in naam van het BGPRA, het BPRC en de B-JIT een debat over de uitdagingen van blogging voor bedrijfsleiders, journalisten en communicatiespecialisten in de Brusselse Belgacom Torens.

We hebben een mooie agenda opgesteld, een hoogstaand panel van experts en ervaringsdeskundigen samengsteld en de nodige drank voor achteraf besteld. Er is dus geen reden om niet te komen 😉

Wat je moet weten :

Over nieuwe media in het algemeen (incl. blogs)

  • Citizen Journalism – een contradictio in terminis? Een hype? Een volksbeweging?
  • Impact van nieuwe media op de gevestigde waarden (traditionele media, analisten, overheid)?
  • Vrijheid van meningsuiting of populisme?

Blogging

  • Wat is de ROI voor een firma/organisatie?
  • Waarom zou een zakenman/vrouw eigenlijk met een blog starten (persoonlijke ROI)?
  • Gaat het hier om een simpel “content management system/publishing system” of zit er meer achter (consumer power, citizen journalsim, etc…)?

Nieuwe Media/Social Media

  • Consumer Power – het recht van de sterkste – daarom niet altijd de beste oplossing?

Panelleden

  • Olivier De Doncker – Communication Manager Emakina Interactive Solutions
  • Dominique Deckmyn – Hoofdredacteur IT professional
  • Stef Knaepkens – Blogger, analist, CEO Kite Consultants
  • Bruno Segers – BOA constructor (Ex CEO Microsoft)
  • Peter Vandenberghe – Internetpionier, communicatiespecialist
  • Peter Vandermeersch – Algemeen Hoofdredacteur Nederlandstalige kranten bij Corelio

Moderator

  • Philippe Borremans, bloggingspecialist, IBM New Media Lead for Europe & Public Relations Manager Belgium & Luxembourg

Je kan de uitnodiging hier downloaden van de site van het BPRC. Inschrijven doe je o.a. via info@bprc.be. Hopelijk tot dan !

FYI: openheid troef – IBM en Kite Consultants zijn klanten van mijn werkgever (zie About Pietr-pagina) – voortaan kan je alles wat met mezelf of mijn werkgever te maken heeft herkennen aan de tag “schaamteloze zelfpromotie”. Zo weet je wat te skippen als je dit soort nieuws niet wil lezen.

Advertenties