Debat over blogging : uitdagingen en gevolgen op een rijtje

Posted on april 19, 2007

6


Zoals eerder aangekondigd was ik daarnet op het bloggingdebat in de Belgacom Belgacom TorensTorens in Brussel. Er zijn een heleboel interessante dingen gezegd, maar zoals steeds worden de meest interessante dingen achteraf gezegd, waarvan “Nu heb ik het geld van mijn abonnement voor mijn ADSL-account van deze maand toch al terug verdiend via de gratis drank” er slechts één is….

Het is al laat vanavond, dus vergeef het me aub dat ik  nu slechts de highlights geef. Een diepgaandere tekst volgt (of een link naar goede weergaves – stay tuned for updates)

  • Oude media blijven bestaan, nieuwe media worden een extra kanaal 
  • Bloggers als 5e macht? Nee, want ze zijn niet onafhankelijk. Maar zijn journalisten dat dan wel? En de 4e macht heeft meer interne controle… Enige ‘macht’ hebben ze echter wel.
  • Moet een CEO bloggen? Enkel als hij ervoor geschikt is. PR mensen moeten daarover waken.
  • In de toekomst (4 jaar? 10 jaar?) kunnen bedrijven niet meer zonder weblogs. NU is het moment van oefenen en zijn fouten nog toegestaan.

Conclusie: er is nog een lange weg te gaan, en er zal nog veel inkt over vloeien.

Morgen vast meer op andere blogs (FR+EN+NL). Voor nu, slaapwel 😉

