User Generated Content : Heaven and Hell

Posted on mei 22, 2007

3


Bovenstaand Dit reclamefilmpje voor Microsoft had perfect gepast op het seminarie over User Generated Content waar ik daarstraks aanwezig was.

Er waren op dit seminarie van de Expertgroep Communicatie van Stichting Marketing wel meer filmpjes te zien, en bepaalde voorbeelden kwamen telkens opnieuw terug.

Al bij al heb ik daarstraks toch een aantal nieuwe dingen bijgeleerd. Blijkbaar hebben enkele van de sprekers (noch de bedrijven die ze vertegenwoordigen) geen idee hoe User Generated Content zal evolueren, of, belangrijker, hoe ze er winst uit kunnen halen. Op dit vlak stonden Jim en MTV blijkbaar al het verste. Maar de andere sprekers zijn volop aan het experimenteren. Er staan ons dus nog een heleboel interessante dingen te wachten.

Qua conclusie van het event sluit ik mij graag aan bij spreker Niels Hendriks : User Generated Content is Heaven, maar als je het verkeerd aanpakt kan het Hell worden !

 (PS: als iemand ervaring heeft met het importeren van DailyMotion-filmpjes in WordPress, graag help want de instructies zijn me niet helemaal duidelijk – sorry voor de updates in de RSS, ben op aangeven van Tijs ah testen om het filmpje te integreren – eindelijk succes met dailymotion – tips voor YouTube zijn welkom 🙂 )

