Seksverlof

Posted on september 13, 2007

4


Nee, niet voor mij, maar wel voor de werknemers van KLM. Die kunnen voortaan verlof vragen om een babytje te maken. Aangezien het niet op 1 april aangekondigd is, neem ik aan dat ’t echt waar is. Hoewel…

Ik schrijf er hier nu eenmaal niet over omdat ‘seks’ en ‘verlof’ en ‘PR’ een duidelijke link hebben, of omdat seks nu eenmaal goed verkoopt, maar wel omdat me iets opviel bij het artikel van De Standaard Online.

Helemaal bovenaan het artikel (bij de datum) geven ze bij De Standaard hun bronnen voor het artikel aan. En wat zien we daar: Zibb.nl en De Telegraaf. En aangezien Zibb.nl zelf doorverwijst naar deze laatste, ga ik ervan uit dat de webredactie van DSO het bij Zibb.nl heeft opgepikt (anders zouden ze Zibb.nl niet als bron vermelden – logisch toch).

Even verder denkend, zou je ook kunnen stellen dat voor De Standaard een blog nog niet voldoende als referentie geldt, maar dat ze er ook een gevestigde waarde bij moeten hebben om de autenciteit van het bericht te staven.

Maar ja, wat wil je dan ook met zo’n onderwerp” denk je nu vast. Alleen, en hier komt het: er is op de website van De Telegraaf niets van terug te vinden! Ik heb geen papieren versie van de krant, maar aangezien het nieuws pas donderdagnamiddag online stond op Zibb.nl, vermoed ik dat het niet in de printversie van de krant stond. Daarom vraag ik me toch af vanwaar de verwijzing naar De Telegraaf komt. 

Voor de zekerheid toch maar eens op de site van de KLM gaan zien naar de press room : noppes.

Wie misleidt wie hier? 

En ook, zou het in de printversie van De Standaard staan?

Update (14/9) : een geheime bron fluisterde mij deze ochtend heel vroeg deze link in: http://www.telegraaf.nl/binnenland/70776421/_Vrijverlof__voor_KLM_ers.html?p=10,1. Tsja, what can I say more? Enkel nog dit mss: slechte zoekrobot op de site van De Telegraaf, want die heeft me gisteren niets getoond… Mss dat ze daar toch maar eens moeten naar kijken? 🙂

Posted in: Kranten, Social media