Sociale netwerken – product van het jaar?

Posted on december 29, 2007

2


Lezers van De Standaard kiezen jaarlijks het “Product van het Jaar”. Via een partnership met Stichting Marketing wordt een shortlist opgesteld. Dit jaar valt de keuze op één van deze finalisten:

  • Betalen via GSM 
  • Biobrandstoffen
  • iPhone
  • Sociale netwerken
  • Wii
Producten va 2007 - foto De Standaard

Op 2 hele pagina’s geeft de Standaard weer waarom sociale netwerken dit jaar verkozen zijn. Ook ik gebruik sociale netwerken. Bij de meesten is dat gewoon om m’n naam te ‘claimen’, met daarbij de focus op m’n professionele presence.

De keuze om sociale netwerken op te nemen in de selectie heeft waarschijnlijk een en ander te maken met het feit dat marketeers mochten kiezen. Zij maken immers een aanzienlijk deel uit van de leden van de sociale netwerken. Jammer dus voor voor de producten die net uit de boot vielen (o.a. zonnepanelen, Coke Zero, Net Gemist, …)

Advertenties