Win uw keuken – maar wel pas na 18 februari

Posted on februari 7, 2008

3


Maredsous liet me zonet via een fijne boodschap op mijn maaltijdcheques weten dat ze wekelijks een Eggo-keuken weggeven op www.winuwkeuken.be en www.votrecuisine.be, en dit vanaf 18 februari (cfr de kleine lettertjes). 

Leuk idee, en ik ben zeker geïnteresseerd. Alleen jammer dat de actie niet goed gecoördineerd is geweest. Ik lees natuurlijk geen kleine lettertjes, maar ga direcht naar die websites. Wat blijkt nu: geen van beide websites is klaar. De Nederlandstalige versie geeft een 404-error, en de Franse versie geeft me volgende boodschap:

“Le concours commence le 18 février. Encore un peu de patience…”

Win uw keuken, vanaf 18/2

Nog even wachten dus om een keuken te winnen. Maar ondertussen gaan er waarschijnlijk honderden mensen naar die twee websites kijken. Dat zijn voor Maredsous dus honderden gemiste kansen om hun boodschappen over te brengen.

Als ze toch maar op 18/2 van start willen gaan, waarom dan geen webpagina met een aftelklok, de mogelijkheid om je e-mailadres achter te laten (of een RSS-feed) om updates door te geven. Giet hierover een sausje corporate branding, en je hebt toch al een iets professionelere aanpak, toch?

En als aan deze basisvereisten voldaan is, wil ik nog wel eens kijken hoe ze de hele online wedstrijd kunnen gebruiken een nauwere band op te bouwen met hun consumenten 🙂

– Update: aan de bezoekerscijfers van m’n blog zie ik dat er enorm veel mensen geïnteresseerd zijn in een gratis keuken. Ik heb de mensen van Maredsous dan ook een mailtje gestuurd met m’n advies. We’ll see…

Posted in: Marketing, Wedstrijd