Arc-en-Ciel

Posted on februari 29, 2008

0


Leads United, het PR bureau waarvoor ik werk, viert dit jaar zijn 15e verjaardag. Naar aanleiding van dit jubileumjaar organiseren we maandelijks een actie voor het goede doel. Voor februari had ik samen met twee collega’s de gelegenheid om 15 uur communicatieadvies weg te geven.

We hebben voor de gelegenheid met ‘Arc-en-Ciel‘ samengewerkt, een Franstalige VZW die zich Arc-en-Cielbezighoudt met fondsen- en voedselwerving voor jeugdverenigingen in Brussel en Wallonië. Arc-en-Ciel (of Regenboog in het Nederlands) houdt in het weekend van 8 en 9 maart een voedselinzameling : ze willen zoveel mogelijk langdurig houdbaar voedsel inzamelen om deze zomer uit te delen.

Ons communicatieadvies was drieledig: we hebben de mensen van Arc-en-Ciel advies gegeven bij hun aanpak naar de media naar aanleiding van deze voedselinzameling, maar we hebben ook even verder gekeken. Ze hebben een heleboel praktische tips & tricks meegekregen, waardoor zij zich zelfstandig kunnen organiseren om op een professionele manier met de media te kunnen omgaan.

Het derde onderdeel was mijn favoriete: omdat bij een doorlichting van hun website bleek dat we ook op dat vlak een toegevoegde waarde konden hebben, heb ik samen met Philippe Borremans van Blackline een aantal praktische en strategische aanbevelingen gedaan. Hierbij hebben we zowel gekeken naar een verbetering van hun huidige site, als naar mogelijkheden op het vlak van sociale media.

Benieuwd wat het zal opleveren :-). Het wordt voor hen echter een ontdekkingstocht, want vele concepten uit de social media-sfeer waren voor hen relatief nieuw.

Arc-en-Ciel, je vous souhaite beaucoup de succès !

.

PS: we blijven het natuurlijk allemaal van op een afstandje opvolgen. Eén van de komende dagen zie je nog wel een extraatje voorbij komen over Arc-en-Ciel 😉

Advertenties