TV en online ondergaan zelfde evolutie

Posted on mei 27, 2008

0


Daarnet enkele interessante opmerkingen gehoord van Christophe Duborsu (RTBF) en Siegfried Bracke (VRT). Beide waren keynote speakers op de Ibis Awards, georganiseerd door 3C en BPRCA.

Christophe:

  • – Het TV nieuws heeft opmerkelijke veranderingen ondergaan de laatste jaren
  • – Items worden korter, en de impact (bij het algemene publiek) van ‘populaire programma’s’ is groter dan die van in-depth praatprogramma’s

Siegfried:

  • – There is no way back
  • – Openheid en transparantie zijn cruciaal in bedrijfscommunicatie
  • – Wees niet té transparant
  • – We are from Barcelona, we know nothing

Ik vergeet vast enkele van hun wijze lessen, maar één ding viel mij op. Wat zij als regels voor TV geven, geldt volgens mij evenzeer voor online communicatie.

Ik zou durven stellen dat dit te maken heeft met een verandering in mentaliteit bij de mensen in het Ibis Awards receptionalgemeen. Hoog tijd voor communicatieverantwoordelijken (hand in eigen boezem, jawel) én hun werkgevers om dit in te zien.

PS: zoals steeds hebben de beste gewonnen op de Awards, zowel voor de Ibis Young Communicators als voor de Ibis Communication Awards ;-).

Advertenties