€75 voor : Blue Planet Run ?

Posted on september 3, 2008

1


Billy heeft me €75 gegeven. Deze gaat naar het goede doel. Als lezer van deze blog kies jij welke vd 3 goede doelen die ik selecteer, de €75 krijgt.

Blue Planet Run

In 2007 liepen 20 lopers de wereld rond onder de vlag van Blue Planet Run. Zij deden dat om aandacht te vragen voor de waterproblematiek in de wereld:

  • * 1,1  miljard mensen hebben geen toegang tot veilig drinkwater: dat is ongeveer één zesde van de wereldbevolking.

  • * 2,2 miljoen mensen in ontwikkelingslanden (voornamelijk kinderen) sterven jaarlijks aan ziekten die verband houden met gebrek aan toegang tot veilig drinkwater, ontoereikende sanitaire voorzieningen en slechte hygiëne.

  • * In de afgelopen 10 jaar zijn er meer kinderen gestorven aan diarree dan het totale aantal personen dat sinds de Tweede Wereldoorlog in gewapende conflicten is omgekomen.

Mensen met een abonnement op De Standaard lezen er hier meer over. Zoniet kan je op mijn blog (1) en (2) meer lezen. (Disclosure: ik stond in voor de mediarelaties rond Blue Planet Run.)

Blue Planet Run in Antwerpen

Voor €74 kan je bij Blue Planet Run 2 km aan waterleiding kopen. Deze waterleiding zal gebruikt worden om water naar verafgelegen dorpen te brengen.

Krijgt Blue Planet Run van jou de €75? Laat het me op vrijdag weten.

