€75 voor microkredieten !

Posted on september 8, 2008

3


Billy heeft me €75 gegeven. Deze is naar het goede doel gegaan. Als lezer van deze blog kon jij kiezen welke van de 3 goede doelen die ik geselecteerd had, de €75 krijgt.

De drie kanshebbers waren Blue Planet Run, microkredieten, en de MS Liga. Uiteindelijk hebben Jan M., Wolf en Futtta de knoop doorgehakt.  Ik ben daarop op zoek gegaan naar een Belgische organisatie die microkredieten verschaft. Zo kwam ik uit bij Alterfin. Deze NGO heeft echter geen goed online betalingssysteem (tip naar de toekomst toe!).

In België heb ik verder geen geschikte partner gevonden. In Nederland zijn microkredieten blijkbaar beter gekend, want daar vond ik meerdere mogelijkheden. Na wat Googelen viel de keuze uiteindelijk op ‘Microkrediet voor Moeders‘.

De betaling met de Billy verliep perfect. Via hun online betalingssysteem www.allegoededoelen.nl (tip voor Alterfin) kon ik perfect betalen. Eén nadeel heb ik ondervonden aan Billy: je moet een gsm bij de hand hebben om de Billy te activeren. Dit maakt dat ik een dagje heb moeten wachten om de overschrijving geregeld te krijgen. Voor de rest is het nu even afwachten wat voor nieuws er komt van ‘Microkrediet voor Moeders’.

