Hoe een slechte online reputatie verbeteren?

Posted on oktober 7, 2008

6


IT Professional brengt de tien Belgische bedrijven met de ergste online reputatie.

1. Electrabel
2. Inbev
3. Omega Pharma
4. Dexia
5. Agfa-Gevaert
6. IJsboerke
7. De Post
8. NMBS
9. Jetair
10. Belgacom/Proximus

De cijfers komen uit een recent onderzoek van bSeen, en geven een momentopname weer. De managing director van het bedrijf geeft verder ook enkele tips om je online reputatie op te krikken.

  • – Zorg voor een goede monitoring
  • – Durf de interactie aangaan – je kan veel leren uit de dialoog
  • – Reageer op onjuistheden, of durf je fouten toegeven
  • – Creëer zelf eigen online content

Ik zou nog willen toevoegen:

  • – Zorg dat je je online aanwezigheid afstemt op je offline aanwezigheid
  • – Zorg dat je boodschappen en uitstraling consistent zijn op alle plaatsen waar je je content/merk toevoegt

Als jullie nog zaken willen toevoegen, dan kan dat in de comments hieronder.

Advertenties