Wat vertel je aan studenten over “PR 2.0”

Posted on november 10, 2008

1


Op 13 november ga ik langs bij de KHM, om aan de laatstejaarsstudenten Public Relations en Voorlichting een lezing te geven over sociale media. Dit in het kader van een grote pitch die de studenten onderling uitvechten. De focus van deze pitch ligt op interne communicatie.

Ikzelf zou de focus van mijn verhaal eerder iets algemener houden, om een goede intro te kunnen geven aan de studenten. Om mijn verhaal op te bouwen, ben ik even gaan terugkijken in mijn eigen archief. Ongelofelijk wat ik allemaal al geschreven heb, hoeveel links ik al gelegd heb, en hoeveel video’s, presentaties, cases er zo ter beschikking blijven. Een aanrader voor jezelf 😉

Het verhaal in de lezing zou ik als volgt opbouwen:

  • – Een PR case
  • – Een business angle tvv sociale media
  • – Uitleg over soorten sociale media
  • – Teruglinken naar business angle
  • – Tips en tricks om aan de slag te gaan

Welke case het wordt, staat nog niet vast. Suggesties welkom in de comments. Ook de uitleg over de soorten sociale media heb ik nog niet helemaal in m’n hoofd. Ik dacht een van deze filmpjes te gebruiken als tussendoortje.

De tips en tricks zullen kort en krachtig zijn:

  • 1. Lees, lees, lees
  • 2. Optimaliseer dat lezen met RSS-feeds
  • 3. Creëer je eigen kanaal (text, foto, video, netwerk, …)

Hebben jullie nog tips, voor mij of voor de studenten? Laat maar weten 😉

