Wat heb ik verteld aan studenten over “PR 2.0”

Posted on november 20, 2008

4


Afgelopen dinsdag heb ik de studenten van het laatste jaar PR en Voorlichting van de KHM een intro gegeven over sociale media in de context van business communicatie. E.e.a. paste in het kader van een pitch rond interne communicatie die ze onderling aan het uitvechten zijn.

Er waren zo’n 30 studenten verzameld, die ik natuurlijk ook enkele vragen gesteld heb.

  • – Zo’n 28/29 waren lid van een sociaal netwerk
  • – Slechts 3 gebruikten RSS-feeds (via Outlook/de Apple mailbox)
  • – Niemand kon een definitie of omschrijving geven van ‘sociale media’, maar allen kenden ze voorbeelden

Hieronder zien jullie enkele van de slides die ik gebruikt heb. De slides die gerelateerd zijn aan hun pitch, heb ik uit deze presentatie weggelaten op vraag van hun docenten. Bedoeling was dat ze iets nieuws leerden, copy-pasten kan iedereen.

PS: om te weten waarom Obama van sociale media houdt, kan je hier terecht 🙂

