Kannibalisme vs RSS

Posted on januari 29, 2009

0


Het valt me de laatste tijd meer en meer op. Hoe meer ik gebruik maar van het ene sociaal media platform, hoe minder ik gebruik maak van het andere. Het ene kannibaliseert mijn tijd voor het andere.

Daarbij valt me op dat ik meer tijd doorbreng op de plaatsen waar ik makkelijker info op kan zetten. Voor een blogpost heb ik meer tijd nodig dan voor een Twitter-boodschap. Wie dus denkt dat een social media outreach ‘niet hard werken’ is, die heeft het mis.

Toch zijn er ook andere manieren om je blog op te daten, naast een volgende blogpost. Via RSS-feeds kun je hier op mijn blog mijn laatste Twitter-updates lezen. Ook de laatste persberichten van Leads United en de info van de Blacklineblog worden hier automatisch weergegeven. Ook nieuwe foto’s die ik op mijn Flickr-page zet, komen hier terecht.

Daar schuilt de kracht van communiceren via RSS: éénmaal publiceren en op meerdere platformen publiceren. Voor meer info:

Posted in: Social media