Twitter-overlast

Posted on februari 23, 2009

5


Toeval of niet, ik zag vandaag twee verschillende personen last hebben van ‘information overload’ in Twitter.

Enerzijds had je Tamara Gielen die een Facebook-groep startte, met het verzoek de ‘nutteloze tweets’ te beperken. Een aantal ‘heavy users’ reageerde daarop met de mededeling: “als ’t je niet interesseert, moet je niet volgen”. Waarop Tamara de vraag stelde “Wat doe je met mensen die 20% érg nuttige dingen zeggen, en 80% bullshit tweeten? Volgen of niet?” Wat zouden jullie doen? Voor mij hangt het af van de gebruiker.  Anderzijds had je Niall Cook die Twhirl unistalled heeft omdat er te veel updates in kwamen.

Afgaande op het aantal zoekresultaten op ‘twitter information overload’ (231.000), is dit niet ongewoon. Gelukkig zijn er ook zo’n 75.000 mogelijke oplossingen voor.

Hoe kan je als PR consultant omgaan met Twitter info overload? Wel, je hebt Twitter Search waar je kunt zoeken op de nodige keywoorden. Daarnaast kan je de search automatiseren met RSS. De verschillende Twitter-readers laten je verder toe om info te clusteren.

Meer tips mag je in de comments achterlaten.

Advertenties