Onderzoek naar gebruik van sociale media in de lift

Posted on maart 7, 2009

0


Als het aantal studenten dat een bepaald onderwerp onderzoekt een betrouwbare indicator zou zijn, mogen we een golf van sociale media programma’s verwachten. In de afgelopen maanden heb ik een opmerkelijke stijging van deelname-aanvragen voor enquètes  van communicatie-en pr-studenten ontvangen. Het onderwerp was steeds een onderzoek naar sociale media voor externe communicatie-doeleinden.

De verzoeken kwamen via talrijke communicatiekanalen.  Twee meisjes deden face 2 face interviews. Ik herinner me een aantal e-mail uitnodigingen. Toen was er een link naar een vragenlijst via Twitter vorige weekweek. Daarnaast ondersteunen 3C en IAB deze week een vragenlijst voor een Master student (deelnemen kan nog steeds via deze link). En dan ben ik waarschijnlijk enkele anderen vergeten te vermelden – waarvoor mijn excuses.

Te oordelen naar de vragen die telkens gesteld worden, lijkt het erop dat we een lange weg hebben afgelegd sinds de eerste onderzoeken naar het gebruik van sociale media in België. De studenten zijn er al uit: socia media moet je in de gaten houden. Hopelijk betekent dit dat ook het bedrijfsleven klaar is voor een professioneel gebruik van de verschillende tools.

Dubbelpost van Blackline.

