Communicatie in tijden van tegenspoed

Posted on mei 16, 2009

0


Woensdagavond organiseerde BPRCA een sessie over communicatie in tijden van tegenspoed. Hierbij ging het niet om economische tegenspoed, maar om crisis-situaties, waar we vier goede verhalen kregen van Fortis,

Enel, Philippe Morris en AB Inbev. Het was een fijne blik achter de schermen van enkele communicatie-problemen die we toch kennen: de overname van ABN-Amro en de verhuis van de Hoegaarden-brouwerij. Dank je wel daarvoor.

 

Lou Capozzi, voorzitter van ICCO, gaf een heel optimistische keynote. Het zijn spannende tijden voor PR, met een heleboel kansen binnen het bedrijfsleven om communicatie belangrijker te maken. Door de kracht van sociale media moeten bedrijven immers meer en meer controle loslaten en transparanter worden.

Daarnaast raakte Lou de economische crisis ook even aan. Het grote verschil met eerdere crisissen die hij meemaakte (de man heeft 40 dienstjaren), is de snelheid waarmee deze zich verspreid heeft. Dit wijdt hij deels aan de grote aandacht van de media en de aanwezigheid van het internet. Info wordt zo immers veel sneller verspreid.

Voor meer info over het event, kan je deze tweets ook nog doornemen.

Advertenties