Voor bedrijven zijn het élke dag verkiezingen

Posted on juni 7, 2009

3


Voor deze Vlaamse en Europese verkiezingen maken onze politici druk gebruik van sociale media. Op de websites van de verschillende partijen vind je mooie voorbeelden van geïntegreerde platformen. Mooi zo! Anders dan bij de vorige verkiezingen, laat ik de analyse van de verschillende inspanningen deze keer graag aan anderen over. Hieronder een kort overzicht, maar er volgen er vast nog véél meer. Suggesties voor dit lijstje zijn welkom !

Deze laatste titel trok mijn aandacht. Als ik de enorme hoeveelheid online content zie die in de aanloop naar deze verkiezingen gecreëerd is, dan denk ik dat ze het juist wél begrepen hebben. Onze campagnevoerende politici hebben best wel door dat sociale media een grote impact kunnen hebben op de kiezer. Dat enkelen desondanks de verschillende tools niet altijd op de beste manier gebruiken, is normaal. Een goed gebruik van sociale media vraagt tijd en oefening. Persoonlijk vind ik het niet erg dat onze politiekers niet 100% mee zijn, laat ze hun tijd dan maar gebruiken om goed te besturen :-).

Als onze politici sociale media beginnen te gebruiken voor hun kiescampagnes, dan denk ik dat het voor onze Belgische bedrijven ook hoog tijd wordt om sociale media verder te gaan gebruiken. Zij moeten immers iedere dag kopers lokken naar hun producten en diensten, voor hén zijn het elke dag opnieuw verkiezingen !

