Who’s viewed my profile on LinkedIn

Posted on augustus 12, 2009

1


Ik screen op LinkedIn regelmatig de profielen van de mensen die mijn profiel bezocht hebben. (Tip: dit vind je terug op de homepage, meestal in de rechterkolom). Daar zie ik meestal de functietitel + industrie van de mensen die mijn profiel bekeken hebben. Héél af en toe staat er de volledige naam van die persoon. Deze informatie is interessante kennis, want zo kan ik volgen hoeveel concullega’s, headhunters, maar ook inhouse PR- of marketingverantwoordelijken mijn profiel gechecked hebben.

Nu ben ik er juist achter gekomen hoe het komt dat je bij sommige mensen de naam zichtbaar is, en bij andere enkel industrie & titel. Dit laatste is de standaard-instelling bij LinkedIn. Omdat ik echter wil dat mensen kunnen zien dat ik hun profiel bezocht heb, heb ik dit nu aangepast in de instellingen. Wil je dit voor jezelf aanpassen, volg dan volgende stappen:

  • LinkedIn
  • Accounts & Settings
  • Profile Views
  • Show my name and headline
  • Save

Laat het me gerust weten als dit voor jou een extra lead heeft opgebracht – of als je het helemaal niet eens bent met het zichtbaar maken van je naam.

Deze tip heb ik uit “Hoe LinkedIn nu echt gebruiken” van Jan Vermeiren. Hoewel Jan mij het boek reeds enige tijd geleden toegestuurd had, ben ik er nu pas in kunnen beginnen. Meer tips? Check it out of koop het o.a. hier bij Azur.be.

