De werkelijke impact van ‘ihavenews.be’ en co op PR

Posted on november 27, 2009

0


Vorige week hebben we allemaal eens kunnen lachen omwille van de flater van Belga. Daar hadden ze op hun site Ihavenews.be Koningin Fabiola dood verklaard. Omdat een menselijke controle en technische  barrière onbrak, kwam het nieuws toen direct bij de verschillende redacties terecht. Dit Belga-initiatief sluit aan bij de sms-diensten van de nieuwsredacties zelf (zie bvb ook 4040 van VTM).

Consumenten hebben dus een extra kanaal om info te bezorgen aan de redacties. Een ietwat slimme internetgebruikerkan dit dus ook gebruiken als extra klaagmiddel over producten, als middel om ontslagen te delen met de media of om stakingen aan te kondigen aan de pers.

Niet dat consumenten de redacties nog nodig hebben om nieuws te laten verspreiden. Dat kunnen social media tools voor hen inderdaad ook verwezenlijken. De impact van de traditionele redacties is echter nog steeds groter.

Communicatieverantwoordelijken kunnen zich dus maar beter goed voorbereiden om van bij de start van een (crisis)verhaal hun kernpunten klaar te hebben!

Advertenties