Barcamp Antwerpen 2010 – de Zwarte Cybermarkt

Posted on maart 12, 2010

3


Zoals jullie uit m’n vorig verslag konden opmaken, was ik vorige week aanwezig op de Barcamp in Antwerpen. Nu is één van de regels van Barcamp dat iedere deelnemer, ook zelf bijdraagt aan de Barcamp, liefst met een eigen presentatie.

Ikzelf zou samen met een verantwoordelijke van Norton van Symantec (@norton_be) een verhaal brengen, maar door familiale omstandigheden heb ik het verhaal helemaal zelf gebracht. Symantec is namelijk een klant van mij, en ik was dan ook voldoende vertrouwd met het verhaal. Het onderwerp valt samen te vatten met een vraag: “Weet jij hoeveel jouw kredietkaart waard is online?”

De reacties nadien waren positief. Ik heb er echter wel van geleerd dat het belangrijk is om van bij de start al goed aan te geven dat ik als externe persoon daar sta, in opdracht van een andere partij. Nu werd de informatie in de live coverage toegeschreven aan mijn Twitter-account in plaats van aan die van de klant. Als jullie goede tips hebben over hoe dit bij een volgende gelegenheid te voorkomen, hoor ik die graag 😉

