Dag Van De Communicatie @ Lessius Hogeschool Mechelen

Posted on maart 31, 2011

0


Op uitnodiging van een docent van Lessius Hogeschool Mechelen (ex KHM), heb ik vandaag aan twee klassen eerstejaars PR studenten onze eBay-case voorgesteld.

Om wat in de mood te komen, heb ik de studenten gevraagd om aan gymnastiek te doen: handen opsteken indien ze op volgende tool aanwezig waren:

  • Netlog: één persoon, al was die er wat beschaamd over
  • Facebook: de meeste hadden een account
  • Twitter: sommigen hadden een account, maar al bij al deden ze er niets mee
  • LinkedIn: “zeg, is dat niet wat gij hebt?”
  • Foursquare: niemand

Deze eerstejaars studenten hebben nog twee jaar voor ze naar de arbeidsmarkt gaan trekken. Hopelijk heeft mijn presentatie hen de nodige motivatie gegeven om deze nieuwe communicatietools nog beter te gaan gebruiken.

Wat ik wel jammer vond, was dat sommige docenten nadien aangaven dat zij zelf bewust niet op Facebook en Twitter zitten. Vanuit persoonlijk standpunt kan ik daarin volgen: ze willen nl. niet teveel info delen met hun studenten. Maar vanuit professioneel standpunt vind ik dit een gemiste kans van die docenten. Hoe kan je verwachten van je studenten dat zijn openstaan voor die nieuwe media, als hun voorbeelden dat al niet zijn. Stof dus voor een goede discussie bij een volgende gelegenheid. Nu zat ik helaas in tijdsnood :/.

