Thuis inchecken? Geen goed idee!

Posted on maart 1, 2012

0


Op regelmatige basis praat ik met mensen over sociale media tools. Daarbij komt ook FourSquare aan bod, een platform waarop je kunt aangeven waarje bent, wat je daar doeten wat je van de locatie vindt. Het leuke is dan dat die mensen nadien zelf de verschillende tools gaan uitproberen en zien hoe die voor hen het beste werkt.

Het viel me op dat ik zo dikwijls een waarschuwing moest geven nadien, dat ik ze hier ook graag nog even post:

Geef NOOIT je thuisadres in als incheck-locatie voor dit soort diensten.

Een kleine zoekopdracht toont me alle ‘Home Offices’, ‘stulpjes’ etc die Vlaanderen ondertussen rijk is. Die plaatsen kan ik als inbreker extra in de gaten gaan houden. Het is op die manier kinderspel om te zien wanneer jij thuis bent, maar vooral ook wanneer je niet thuis bent. 

Dus vandaar mijn tips:

  1. Check nooit thuis in
  2. Zit je thuisadres toch in het systeem, probeer dan zo snel mogelijk de huisnummer en liefst ook straatnaam uit de locatie te verwijderen.

Dat gezegd zijnde, ga gerust verder met het uitproberen van alle mogelijkheden! Dat kan op FourSquare, Gowalla, Facebook Places, Google Places,…

