#140KI : een interview met vragen en antwoorden van minder dan 140 karakters

Posted on juni 28, 2012

3


Interviews in 140 karaktersIk leer graag bij. Elke dag hoop ik iets nieuws te leren. Daarom wil ik graag een aantal vragen voorleggen aan mensen die professioneel bezig zijn met sociale media en communicatie. Dat hoeven niet altijd de goeroes te zijn. Helaas ontbreekt de tijd om iedereen persoonlijk te ontmoeten.

Daarom wil ik kijken of ik een interviewserie kan starten die voldoet aan de eisen van drukke mensen. Korte en krachtige vragen, korte en krachtige antwoorden (wat het daarom niet makkelijker maakt). Het wordt dus een interviewserie in 140 karakters en met een eigen hashtag: #140KI

Dit zijn de vragen die ik wil voorstellen:

  • Welke blog/podcast/video kan je aanraden en waarom?
  • Kan je één businessvoordeel aanhalen dat je zelf gerealiseerd hebt via sociale media?
  • Over welk eigen social media project ben je het meest trots?
  • Met welk argument overtuig jij de CEO om sociale media door te voeren?
  • Welk advies geef jij aan studenten die straks met sociale media aan de slag willen?
  • Wie zou jij bovenstaande vragen willen laten beantwoorden en waarom?

Wie zou jij deze vragen als eerste willen voorleggen?

De antwoorden komen dan in een volgende post terecht, met de nodige linklove.

Mijn inspiratie voor #140KI haalde ik bij een interview van Wired met het oudste koppel van de UK.

