#140KI: een interview met Sara Coene – twittterstyle

Posted on juli 5, 2012

0


Sara CoeneEén week geleden lanceerde ik een open oproep voor communicatieprofessionals, om zich Twittergewijs te laten interviewen. Paul De Ligne beet de spits af, en nomineerde Sara Coene. Ook zij nam de handschoen op.

#140KI, dat zijn vijf vragen, gesteld in 140 karakters of minder, met vijf antwoorden van 140 karakters of minder. Dat vraagt ook om een bio van 140 karakters of minder. Sara omschrijft zichzelf als volgt: Addicted to coffee & creativity, and some simplicity.

Vijf vragen, om bij te leren.

Vijf vragen. Bent u er klaar voor?

  • Welke blog/podcast/video kan je aanraden en waarom?

 Video over het afscheid van de CEO van Akzo Nobel, voorbeeld van mooie employer en personal branding via social media: http://bit.ly/IhkFnl

  • Kan je één businessvoordeel aanhalen dat je zelf gerealiseerd hebt via sociale media?

 Ik gebruik sm om projecten voor te bereiden. Is niet alleen gerichter en sneller, maar krijgt ook betere resultaten dankzij kennis experts

  • Over welk eigen social media project ben je het meest trots?

 Ik doe niet echt social media projecten. Ben wel trots op winnen van #eenideeperdag en de blog die eruit voortvloeide: http://bit.ly/M5Lbmd

  • Met welk argument overtuig jij de CEO om sociale media door te voeren?

 Social media ondersteunt innovatie: je trekt bedrijfsgrenzen open, versnelt kennis en inspiratie en vergroot de creativiteit van je mensen.

  • Welk advies geef jij aan studenten die straks met sociale media aan de slag willen?

 Denk na over wat je ermee wilt bereiken, ga aan de slag, expirementeer, leer en stuur bij waar je nodig vindt.

  • Wie zou jij bovenstaande vragen willen laten beantwoorden en waarom?

@nickdemey omdat hij heel gericht en creatief verschillende vormen van social media inzet voor zijn bedrijf

Meer weten over Sara? Check haar blog,  LinkedIn profiel of volg haar op Twitter: @ocean_ears.

 

Advertenties